1876_a

Går du rundt med bekymringer, kom og få en session online

1876_a

 

 

 

 

 

 

For det første kan bekymring være produktiv, hvis det giver dig et spark i ryggen og får dig til at løse et alvorligt problem. Men hvis du det er generet af “hvad hvis”, bekymringer, tvivl, frygt er det et problem. En konsekvens af bekymring er øget hjertefrekvens, dårlig søvn, ofte nedsat appetit og vanskeligheder med at fokusere på, hvad du skal gøre, som yderligere påvirker disse faktorer.

Hvis du går dag efter dag og bekymrer dig, og du føler dig ud over din livskvalitet, kan du søge en terapeut. Men det er ikke altid kognitiv adfærds terapi, der er muligt eller ønskelig. Derudover kan du gøre meget alene. Jeg har nogle tips, du kan tage med dig i hverdagen. Jeg har strategier der kan hjælpe dig med at bekymre dig mindre eller stoppe med at bekymre dig, dette kaldes ofte angst-dæmpende strategier.

Bekymringer har lignende symptomer som angst, som ofte kan videreudvikle sig til angst. Det er ikke underligt at du stresser eller kæmper for at falde i søvn. Du kan træne din hjerne for at holde dig i ro og se på livet i et langt mere positivt perspektiv. Hvorfor er det så svært at holde op med at bekymre sig? En stor del ligger i hjernens forudsigelige strategier som forklaret yderligere her, mere praktisk føler angsten som benzin for det du tror og tænker på.

Du tror måske at bekymringer er skadeligt, det vil gøre dig vanvittig og miste kontrollen over dine følelser. På den anden side kan du måske tro, at bekymringer får dig til at undgå problemer, forbereder dig til det værste og fører til løsninger. Både positiv og negativ holdning til bekymring kan være så skadelig.

Det er svært at bryde din bekymring, hvis du tror det hjælper dig. For at holde op med at bekymre dig for godt, slip ideen om at beskytte dig. Realiser at bekymring er problemet op ikke løsningen. Går du rundt med for mange bekymringer er det måske en god idé af tag kontakt til www.Mathews.dk og tag en snak med lise lotte mathews for et tilbud så du kan bearbejde dine bekymringer

 

Leave a Reply

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *